תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אלים נורא, בועט בדלתות, מקלל
מספר קטלוגי: 313455
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2008 - 2009
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
111  צפיות    0  תגובות
אלים נורא, בועט בדלתות, מקלל
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2008 - 2009

היו מעצרים אחר כך בלילות? רנטיס זה היה מעצרים, שם גם היינו ה-פלוגה של המעצרים כי כולם היו שיריון ואותנו לקחו ל- 1000 מעצרים.

של מי? אה, כל מיני, בעיקר מארגני הפגנות. מלא אנשי, פעילי חמאס, היינו תמיד יוצאים עם שב"כניקים, תמיד, תמיד, היו שב"כניקים יוצאים איתנו למעצרים. למלא. היו שולחים איתנו את 'עוקץ' עם הכלבנים, היו באים איתנו למיפויים, מעצרים. אני זוכר שאמרו לנו שאנחנו עוצרים חשב חשבונות של החמאס. הוא מתעסק ב... מנהל חשבונות של החמאס.

גם שם היו מיפויים? זה ברנטיס או בניעלין? בבודרוס בעיקר, זה היה הכפר המרכזי. הם היו הכפר הרועש, הכפר של הזורקי אבנים. ניעלין זה בעיקר ימי שישי.

מה זה זורקי אבנים?הם היו זורקים אבנים כשנכנסתם לכפר? לא, לא, סופה עוברת על הגדר.

על גדר ההפרדה? כן. אבנים על הסופה. כשהם היו באים לחתוך את הגדר או לעשות אינדיקציה, היו תופסים, עושים ככה, הגדר צורחת ואנחנו מקפיצים את כל העולם, מגיעים, אבנים, אבנים, אבנים. ממש רואים את זה עם הקלע דוד, ככה היה הדיווח. בטירוף. אני זוכר, יש לי בראש את כל ה... היינו הולכים לתצפיתניות כשהייתי בחמ"ל, אתה ממש רואה, היא מתמקדת עליו, פאח, פוגע בסופה. הם היו טובים בזה ממש.

אז אתה אומר שנכנסתם לכפר, עוצרים מארגני הפגנות ופעילי חמאס אבל עושים גם מיפויים. כן. מיפויים בערב. לא היינו סתם באמצע היום נכנסים כי כשיש זורקי אבנים יש בלגן. היה פעם אחת שהם פשוט, זה גם סיפורים, אבל שהחבר'ה שלנו הסתערו ופשוט שומעים אבנים עפות. אתה יודע, עם הקלע דוד זה חזק. פייו, פייו, ככה. והם רצים עליהם עם רימוני גז, אומרים,"ירינו עליהם רימון גז ואז אנחנו רצים לתוך זה, כולנו בוכים והם זורקים עלינו אבנים." והם אומרים, "אתה נכנס לכפר ונהיית מהומה. נכנס עם סופה, אתה צריך עוד 4." אין... היה סיפור שהסמ”פ' יצא עם הרכב, מגיע לבודרוס עם הסופה, יוצא מהסופה ופתאום רואה איזה 3 ערבים עושים, "איי, אל-מג'נון", בורחים. הוא היה משוגע.

מה הוא היה עושה שהם היו פוחדים ממנו? אלים נורא, בועט בדלתות, מקלל. מעיף, אתה יודע, הבן אדם ש... דמות כזאת. עכשיו, הוא היה מאוד נחמד בטבעי שלו, בן אדם סגור אבל כשהוא יוצא עם הסופה, מלך העולם. נכנס לכפר, "תירה לפה, תירה לשם", כאילו, את הרימונים, "תזרוק לשם, תעשה זה." נכנס למרות שזורקים עליו אבנים, נוסע לכיוונם, כאילו מה, ידרוס אותם.

והכניסות כל לילה? כל פעם שיש הפגנה כמעט. זה גם לאו דווקא הפגנה. הדיווחים היו: קטקטים זורקים אבנים בבודרוס. זה היה ממש, כמעט כל יום. היה גם תקופה שקטה אבל זה היה בעיקר ה...

זאת אומרת, הכניסות לכפר היו בדרך כלל תגובה להפגנות? בערב אחרי נכנסים? כן. או דיווחים על מישהו שיש לו נשק, שלושה מעצרים לא תופסים אותו, באים דוכיפת, לא תופסים אותו, באים זה, לא תופסים אותו. אבל המעצרים לא היו בגלל הפגנות, הם היו... פה דווח זה, פה דווח זה, צריך לעשות כאן.