תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט כאילו, בדרך כלל ילדים לא מתגרים בחיילי צה"ל סתם ככה
מספר קטלוגי: 258554
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2010
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
112  צפיות    0  תגובות
כאילו, בדרך כלל ילדים לא מתגרים בחיילי צה"ל סתם ככה

היה איזה מקום בדיוק באבו סנינה שהגענו, זה צומת כזה שהם תמיד היו, כאילו אחד מהדברים שהיו עושים הרבה זה לחפש מכוניות גנובות. שזה גם נראה לי חצי להעביר את הזמן, חצי למה לא לעזור למשטרת ישראל, חצי להראות להם שאנחנו אוכפים את החוק גם בשטחים הערביים, קצת מהכל. יצא לי הרבה מדי חצאים. אז זהו, והמ"פ היה טוב בזה, הוא היה טוב בלאתר מכוניות גנובות, אפשר לומר לזכותו.

איך מאתרים מכוניות גנובות? בגדול, כשאתה רואה משהו שנראה לך חשוד, מין מכונית חדשה, או מכונית בלי לוחית זיהוי, או מכונית עם לוחיות זיהוי לא תואמות, או מכונית שנוהג בה ילד עד 15 או כל מיני דברים כאלה, אז אתה עוצר אותו. אתה מבקש רשיונות רכב, בודק, אתה שואל אותו קצת שאלות, בודק את המספר לוחית, יש בוחנות כאלה בחמ"ל או מדבר עם המשטרה ישירות. בודקים ואז אומרים לך זה גנוב, זה לא גנוב. מצאנו כמה פעמים רכבים גנובים, בעיקר אופנועים גנובים, דברים כאלה. או היו (משימות) יזומות כאלה שהלכנו עם המשטרה. בודקים ואז הם בודקים, ובעיקר שיש לוחיות ישראליות אז אתה בודק. יש הרבה חבר'ה עם לוחיות ישראליות כי הם פשוט קונים את הרכב מישראלים. הם לא מצליחים למכור את הרכב, הם מוכרים אותו בשטחים ואז הם תמיד, מן הסתם, מחליפים את הלוחית רישוי שלהם ללוחית רישוי פלסטינית, אבל יש פעמים שהם לא מספיקים או לא יודע מה. יש גם מצבים של רכב, לא יודע, הוא הדביק מסקינטייפ וכתב על זה מספר לוחית, מספר רישוי, כל מיני דברים הזויים כאלה. זהו, היה איזה פעם אחת שעצרנו באיזה צומת, צומת העכביש באבו סנינה, שזה צומת מלא פניות, מלא כבישים שנכנסים אליו, והיו עוצרים שם הרבה רכבים גנובים. ואז ראינו איזה שני חבר'ה לוקחים כזה אופנוע ברגל. ואז עצרנו וירדנו והלכנו, שאלנו אותם מה הסיפור וזה וזה. זה היה ממש בתחילת הקו.

עדיין עם *** המ"פ? כן, כן. ואז הלכנו, זהו, הוא ירד, שאל את החבר'ה מה זה, דיברו עם החבר'ה, ניסו כזה להבין אם האופנוע שלהם, לא שלהם, לשאול אותם. זהו, ואז הגיע איזה בחור, איזה ילד שאני לא סגור מה הוא עשה, נראה לי הוא מין כזה התגרה כזה, לא יודע, מן כזה עשה לו, לא יודע, פרצופים באף. ואז (אחד החיילים) אומר לו: "בוא הנה". הוא לא בא, כאילו ברח. עשה לו עוד פעם: "בוא הנה" וזה. בקיצור, אני לא זוכר מה היה, אבל הם די תפסו אותו כאילו, די נתנו לו, כן, אתה יודע, כיפכפו אותו, נתנו לו בעיטות צד, קצת אגרופים כזה של פעם אחרונה שאתה מתגרה בחייל צה"ל. לא סגור מה המסר שהם ניסו בדיוק להעביר.

מה הוא עשה בדיוק הילד, פרצופים? אני לא סגור, משהו כזה. כאילו אחר כך הבנתי שהוא מין התגרה, כאילו עושה ככה.

בן כמה הוא היה? 14-13, אולי קצת פחות, אולי קצת יותר, לא יודע. הוא מן כאילו, *** דיבר והאחרים כאילו איבטחו אותו מהצד, ואז איזה מישהו זה, כזה הסתכל, לא יודע מה, אז *** קרא לו, אמר לו: "תבוא", והוא עשה כזה לא בא וברח, או לא יודע, עשה ככה, הוציא לשון, כאילו זין, הוציא לשון וכל מיני דברים כאלה. לא ברור לי, לא נראה לי שזה גם הגיע לזה, כאילו, בדרך כלל ילדים לא מתגרים בחיילי צה"ל סתם ככה. בקיצר, ואז הם פשוט תפסו אותו ככה בעורף, כמו שאתה מרביץ לאח שלך הקטן רק קצת פחות בצחוק. מן שלושתם כזה באו, נתנו לו קצת אגרופים, קצת כאפות.

גם המ"פ? כן. בעטו אותו לדרכו.

מכות רציניות? לא. הוא לא יצא משם צולע ובוכה, אבל הוא יצא מאוד מפוחד וברח משם.

והמ"פ חלק מזה? כן, כן. זה היה, זה היה משהו שהבנתי מחבר'ה שהיו איתו יותר בחפ"ק, גם מהקצינים, כאילו הבנתי את זה מכל מיני חבר'ה שהיו איתו, שזה היה... לא יודע אם להגיד הלך רוח, אבל הוא באופן כללי היה די, עשה כל מיני דברים שהם פחות לגיטימיים בעיני כאילו. גם לצורך העניין, ללכת ולנסוע ל-H1 (אזור חברון בשליטה פלסטינית) ולקנות פלאפל. פשוט זה אסור לך בכלל.

לבד או עם כל החפ"ק? עם החפ"ק. לא, הוא לא נסע לבד. פשוט כל החפ"ק גם, זה היה מן עברו, עצרו על יד זה, קנה פלאפל, אמרו לי: "ששש, אל תגלה על זה לאף אחד, זה אסור. זהו."

ב-H1? כן. אולי זה לא היה ב-H1. אני חושב, אני די בטוח שזה היה ב-H1.

מה עוד היה איתו? לא יודע, אני חושב שבאופן כללי בהתנהלות שלו הוא היה הרבה יותר פשוט תקיף. לצורך העניין, אם אפילו איזה מישהו בהפגנה, אתה יכול להגיד לו איזה משהו וזה וזה, ואז להתעלם. כאילו, הוא יגיד לך איזה משהו אז אתה יכול להתעלם, כמו שבדרך כלל היית עושה. גם כשמקללים אותך אתה משתדל להתעלם. והוא היה יכול הרבה יותר כזה ישר לתקוף, ישר לתפוס, ישר, אפילו לצורך העניין, למשל הקטע עם הילדים שהוא תפס והושיב אותם לחכות בגרוס, כאילו זה היה רעיון שלו. האלה שאמרתי לך קודם, שעוברים דרך הפרצה, כן. (העד סיפר קודם בעדותו על הפקודה לעכב בעמדה ילדים פלסטינים שעברו דרך פרצות בקיר לאזור שלא מותר לפלסטינים) או אם, לא יודע, היה מגיע איזה... מאוד במעצרים נגיד הוא היה הרבה יותר צועק, דופק כזה בכוח. הוא לא היה, הוא היה כן נשאר באיזשהו איפוק, הוא לא היה, לא יודע, במעצר נכנס למישהו הביתה, הופך לו את כל הבית. אבל הוא כן היה הרבה יותר צועק ואומר, כאילו לצורך העניין, אם היו אנשים שהיו נמנעים מכאילו לא להיכנס לבתים כל כך, לא... למשל כשאתה עושה מעצר או זימון אז אתה מוציא. נכנס, דופק בדלת, מישהו בא, מוציא את כולם החוצה, בודק תעודות זהות, בודק אם יש שם את מי שאתה צריך לעצור, מנסה להבין איפה הוא. ואם אתה מבין באמת, נסגר שזה הבית, אז הרבה פעמים אתה יכול להגיד סבבה, להתרשם כזה ממה שאנשים אומרים, להבין: אוקיי, הוא כנראה לא כאן, נלך. והרבה פעמים אז הוא כן היה אומר ש"כן, בוא ניכנס הביתה, הם משקרים לנו, בוא נבדוק."

והייתם עושים את זה? כן. אתה נכנס, בודק כזה בחדרים, מסתכל כזה, עובר, רואה שסרקת את כל החדרים, הולך. לא בקטע של להיכנס להפוך להם את הארונות עכשיו, לא יודע מה, לבלגן להם את המצעים סתם. זה קטע של פשוט, נהיה הרבה יותר להיכנס פנימה, לבדוק. לא יודע, אם איזה ילד ייצא זה, יתחיל לצעוק, הוא הרבה יותר תקיף כזה בהתנהלות שלו.

יצא לך להיות בסיטואציה שהוא הפעיל אלימות או הרביץ? חוץ מההיא של קודם, אמרתי לך, לא זכור לי. לא נראה לי.