תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט יש שם איזשהו שבר
מספר קטלוגי: 25077
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים 405
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
90  צפיות    0  תגובות
יש שם איזשהו שבר
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים 405
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002

אני חושב שזה היה בתרקומיא עכשיו כשאני אומר את זה, אבל אני לא בטוח בזה במאה אחוז. מג"ב אז ישבו שם ואיזה מישהו, הם ניהלו מרדף אחרי איזה רכב שהיה חשוד או משהו כזה והם תפסו שם שני אנשים בפנים. וכנראה שמצאו אצלם רובה מאולתר או משהו כזה מצינור ותחמושת שהיה אצלם, ולא היה ברור מה הם התכוונו לעשות עם זה. אז הם נעצרו ואחד מהם חיכה שם ואנחנו באנו לבדוק אותו לפני מעצר.הם חיכו איתו מחוץ לבסיס משום מה. זה היה לילה והגענו לשם לבדוק אותו לפני מעצר עם רופא, וגם אנחנו העברנו אותו כבר באמבולנס שלנו לאיפה שהתא מעצר. וגם, זה היה בן אדם מבוגר.בסביבות ה-50 אני משער. וגם, דבר ראשון, הוא ממש היה בכאבים והוא שכב על הכביש והיה ממש קר. והוא היה עם חולצה קצרה והוא שכב על הכביש. ואני לא יודע אם הם אמרו לו לשבת, לשכב, על הכביש או לא אבל אנחנו,הוא היה ממש בסכנה להיפותרמיה ככה איך שהוא היה.זה היה בחורף והוא היה עם חולצה קצרה והוא שכב על הכביש וכולנו היינו עם דובונים וזה, והכביש רטוב וזה. אז באנו ושמנו עליו שמיכה, משהו כזה, עד שכל התהליך של הבירוקרטיה והמילוי טפסים או מה שלא יהיה ייגמר ונוכל לקחת אותו. והיו כאלה כל מיני מג"בניקים שלא הבינו מה אנחנו עושים ואיך זה, כאילו הם היו בהלם שאנחנו שמים עליו שמיכה. ואני זוכר שבדקנו אותו, שהרופא בדק אותו, נורא נורא כאב לו, הוא ממש השתנק מכאבים. הוא אמר שכואב לו בצד והרופא מישש אותו וראה שהצלעות זזות, שיש שם איזשהו שבר. זה לא שהוא היה חבול כי הוא נאבק כשעצרו אותו, הוא לא התנגד למעצר, אז המסקנה המתבקשת של הדוקטור שלי היה שמישהו בעט בו. שמישהו היכה אותו.

איך יודעים את זה? זה פשוט כי טכנית, היה יכול להיות שכבר כשהוא נהג באוטו אז הצלע שלו היתה שבורה – זה פשוט לא סביר. זה פשוט מאוד לא סביר. אם הוא שכב שם עם צלע שבורה אחרי שהוא נעצר בריא, אז כנראה שמישהו פגע בו בזמן הזה שבין לבין. זה חבלה שנגרמה אחרי שהוא נעצר.

איך אתם יודעים שהוא לא התנגד למעצר של המג"בניקים? זה פשוט מהתיאור מקרה של המג"בניקים, זה מה שהבנתי.

איזה טפסים ממלאים? טופס לקיחת עצור לתא מעצר? כן, משהו כזה. זה טופס רפואי שהרופא ממלא.אני זוכר שחיכינו שם הרבה זמן עד שיכולנו לקחת את העציר, ואני לא יודע בדיוק מה קרה שחיכינו שם, אני כבר לא זוכר,אבל חיכינו שם איזשהו משך זמן. יכול להיות שאולי היה איזה בעיה, שלא רצו שהאמבולנס שלנו ישמש בשביל להעביר אותו או משהו כזה, כי זה כאילו רכב שאמור להיות במשימה. לא יודע, משהו מהדברים האלה, ופשוט התעכבנו שם הרבה זמן.

ולגבי הטופס, מה ממלאים? זה טופס כזה, האם העצור כשיר למעצר. וזה מן כזה, הרופא צריך לראיין אותו אם הוא לוקח תרופות מיוחדות, אם יש לו סכרת, אם הוא זקוק לעוד טיפול רפואי ב-24שעות הקרובות. כל מיני כאלה דברים שמיועדים לקבוע אם זה בן אדם כשיר להכניס למעצר או שהוא צריך להגיע לבית חולים.

אז מה כתבתם בדו"ח הזה? זהו, זה הרופא מילא. אני מניח שהוא כתב שהוא צריך לראות רופא, שהוא צריך טיפול, אבל אני לא יודע במאה אחוז.

לאן לקחתם אותו אחרי זה? היה שם איזה מחנה עם תא מעצר די גדול.

הוא בסוף נשלח למעצר? אני חושב שכן, אבל יכול להיות שמשם, אני לא יודע מה היה איתו אחרי זה. אני לא יודע. אני, מההיכרות שלי עם הרופא אז אני בטוח שהוא רשם שיש חשד לשבר בצלעות ואני מניח שהוא המליץ על צילום או משהו כזה, אבל אני לא יכול לדעת מה קרה עם זה אחרי זה.

...אתה התעסקת עם העצור? רק עזרתי לו, עזרנו לו לעלות לאמבולנס.

היו לו סימנים על הידיים, על הראש? הוא היה קשור. הוא היה כבול באזיקון. ואני זוכר שהמג"בניקים, אז אנחנו חנינו די רחוק בהתחלה מאיפה שהוא היה והמג"בניקים אמרו לו, לא היה לנו בעיה שנתקרב אליו עם האוטו והם דרשו שהוא ילך לכיוון שלנו, והוא דידה כל הדרך פשוט עד שאנחנו פשוט קירבנו את האמבולנס. אבל הם ממש לא הבינו את הפעילויות האלה, שזה עשוי להקל עליו או משהו כזה. או שעזרנו לו לעלות אז זה היה ממש ברור שהם לא מבינים מה אנחנו עושים ולמה.