תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט כל דבר חשוד
מספר קטלוגי: 240953
דרגה: סמ"ר
יחידה: יהלום
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2007 - 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
81  צפיות    0  תגובות
כל דבר חשוד
דרגה: סמ"ר
יחידה: יהלום
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2007 - 2008

החמאס השתפר עם הזמן, המבצעים הגדולים שהיו רוב השגרה – זאת המורכבות.בהערכות מודיעין כל פעם מתאמים מערך מאוד מבולגן, לא יודע אם אלה ההערכות המוקדמות או שהמערך היה עד כדי-כך מבולגן, אבל טנדרים לבנים – כל טנדר לבן חשוד, אין טנדר לבן לא חשוד; חמורים שמחזיקים בשטח, מה יש מאחוריהם? אנשים שמסתובבים; שדות לפנות בוקר שמתחילים לעבד אותם; יש איזשהו שלב שכל דבר חשוד. באותו שלב היינו עובדים מאוד סטרילי, ועבודה סטרילית זה הרבה פעמים בכוח.בעבודת כוח אני מדבר שאתה מתקרב ואתה מתחיל לזהות תנועות ויש אישור פתיחה באש אז פותחים באש.

מה זאת אומרת 'יש תנועות ויש אישור'? יש מערך מקביל של חמאס, כולל תצפיתנים כאלו ואחרים וכולל חוליות גיבוי, היו פטרולים בלילות, וכשאתה נכנס אתה יודע שתיתקל בכוחות האלה; לך תדע אם זה באמת הכוחות האלה. הרבה פעמים היו מורידים את הראש, מחכים שהם יעברו, מחכים למודיעין שיעלה או כיוון אמתי. אם אתה כבר מספיק קרוב בשביל להתחיל את הלחימה ואת האחזקה, אם המשימה שלך היא סריקות והגדוד שלהם מחזיק את הסביבה ואתה הולך עם מחלקה אחת ועושה את הסריקות עצמן – מתחילה לחימה מול אותם אנשים.אם הם תצפיתנים או לא זו שאלה טובה אבל מצד שני זו סטטיסטיקה.

פלסטינים על הגג, יורים עליהם? תלוי מתי. בגדול, כן. דמות בחלון, דמות על גג, בלילה – כן. כן.

לא צריך להיות חמוש, לא צריכה לבוא אש מהבית? לא.

טלפון ומשקפת גם? בטח. טלפון ומשקפת זה ברור. יש המון החשדות – תלוי במבצע, תלוי במודיעין – אבל אין איש בחלון ואין דמות על גג. זו אותה לחימה בכוח שהתכוונתי אליה קודם, העבודה הסטרילית הזאת. הנחיות אש מן הסתם זה 'תבריח אותו פנימה', אבל קלע – גם קלע מוכשר ככל הקלעים – מאוד קשה מהמרחק הזה ובלחץ לעשות את זה, בטח אם השאיפה היא לתוך החלון. זו הייתה הוראה מאוד מדויקת הרבה פעמים, אבל דמות מוחשדת מתחילים לבצע רעש, מתחילה לחימה, אף אחד לא מחכה לשום... אתה שואף להיות הגורם הראשון שיתקוף. דמות שלא הצלחת להחשיד אותה, העבודה היא מאוד מהירה וההחלטות הן גם מאוד מהירות. הרבה פעמים זו מכת אש, אני חושב שהשאיפה הייתה לנטרל את החבר'ה האלה. לא היו חפים מפשע, לא היה מצוין אפילו בתדריך.היית נכנס בידיעה מאוד ברורה שהאנשים שמולך הם הרעים; וזה מה שהם.

בשלב של אחזקה הפקודות מאוד ברורות: כל מי שעל הגג, כל מי שבחלון – מוחשד,בום? כן. כן, אם זה לא השתנה עד עכשיו ממה שאמרתי.

אתה משתמש במונח מוחשד, דמות מוחשדת, כאילו צריך לנהל דיון עם המח"ט. לא, לא, ממש לא.

אתה זוכר מקרים שפלסטינים חפים מפשע נפצעו, נהרגו, נפגעו? יש את החמורים, חמורים זה עניין. הייתה תקופה שחמורים היו חשודים, חמור זה מטען נפץ מהלך. מעולם זה לא הוכח, מעולם לא נמצא חמור כזה. היה כלב נובח – הנתון הבסיסי שנותנים לו מכה עם הקת להרוג אותו. המציאות הייתה שאין כל-כך תמימים ואין חפים מפשע בשום סיטואציה שהיא. אם אתה עכשיו מחזיק סמטה ויש מא"גיסט וקלע על זיג, פינה או ציר – בדרך כלל יורים מול כל תנועה שהיא. אם זה חפים מפשע או לא,בתור החייל הבודד שבשטח אין לך שמץ של מושג. היום בדיעבד פתאום אני מבין את זה, כי אז אתה כל-כך קהה.