תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הנהג של המג"ד אמר: "פוצצתי אותם"
מספר קטלוגי: 22608
דרגה: סמל
יחידה: צנחנים
אזור: מזרח ירושלים
תקופה: 2001
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
102  צפיות    0  תגובות
הנהג של המג"ד אמר: "פוצצתי אותם"
דרגה: סמל
יחידה: צנחנים
אזור: מזרח ירושלים
תקופה: 2001

יש המון מקרים שאני לא יכול להיכנס לפרטים עמוקים, מקרה נוסף שנחרט בזיכרוני, זה הקש ששבר את גב הגמל, הייתה הפגנה בא-ראם ביום שישי של פלסטינים וישראלים, הייתי עם הגל"ב [ג'יפ לסיור בטחוני]. היינו בתוך בסיס בא-ראם, בסיס קטן כזה, חצי פלוגה הייתה בפנים. הייתה הקפצה. יום שישי אחר הצהריים נסענו. הפגנה רגועה, הולכים על הכביש, מלא ילדים ומשפחות. הפגנה נגד הכיבוש. זה היה לפני הגדר, בשנת 2001. אני והמפקד עומדים וההפגנה מתחילה ללכת והמפקד שלי אומר להם:"בבקשה לא לחצות את הקו הזה", בנחמדות, זה היה על הכביש הראשי בתוך אר-רם. הם עברו את הקו הזה. הם היו מאות אנשים. הם יצאו ממחסום קלנדיה פנימה. הוא נתן להם לעבור ואז הוא שלח אותי, ומאה-מאתיים מטרים מאחורה היו מג"בניקים ואני מגיע ואומר להם שההפגנה מגיעה. הם מתלהבים ומוציאים את הארגזים של רימוני ההלם והגז, יוצאים החוצה ומתחילים לזרוק. ואני בדרך מהם למפקד שלי, כולנו התמלאנו גז. ישר התחילו לזרוק רימוני הלם, נפלה אישה זקנה על הרצפה, התפוצץ לידה רימון הלם והיא התעלפה. המפקד שלי שלח את החובש, הפלסטינים אמרו לא לגעת בה, אני הולך למפקד שלי ושואל אותו למה הם זרקו גז, הרי לא קרה כלום, אנשים הולכים על הכביש, הכול היה בשליטה. יש אותנו וגל"בים בכוננות. וכמה ישראלים צעקו עלינו:"נאצים, נאצים...", ממש התבאסתי ואמרתי למפקד שלי שאני לא מוכן להשתתף. המג"בניקים התחילו, הם אלה שזרקו את הכול. ישר זה התפתח לאבנים ותוך כמה דקות, גל"בים אחרים הגיעו. אתה זוכר שירו 0.25? – בלבנון היו יורים למנורות ובאינתיפאדה השנייה ירו את זה על ילדים זורקי אבנים?

מה זה 0.25? M16 שיורה כדורים קטנים-קטנים.

0.22?0.22. המג"ד אמר לי לירות ולא הסכמתי. הוא נתן את זה לאחד שאוהב לירות. הגל"בים שהגיעו, רואים שזורקים אבנים ואין להם מושג מה קרה לפני כן. הם ישר שוברים כדורי גומי ושמים אחד [ירי של כדור גומי בודד הוא קטלני]. אני אומר להם "אני פה מהתחלה, הם לא עשו כלום, זה המג"בניקים התחילו". אני אומר את זה לחברים שלי, הם יודעים שאני לא מבלף להם. הם אומרים לי "מה זה משנה? יפה נפש! מתחילים לירות. הגיע המג"ד עם הנהג שלו ונכנסתי לגל"ב ואמרתי שאני לא עושה שום דבר. המ"פ שלי מביא לי גז ואומר לי לזרוק. אני אומר שאני לא זורק. בסוף זרקתי, פותח את החלון ומולי שלוש מצלמות. זרקתי עליהם, בתנופה. אמרתי לנהג לעצור ויצאתי החוצה ואמרתי "sorry". הנהג של המג"ד מגיע ואומר לי "פוצצתי אותם". הוא מביא את הנשק שלו שהיה מלא דם בקת, הוא פשוט הרביץ עם הקת לאנשים. יום למחרת הייתה תמונה בעיתון. בידיעות. החובש שאיתי קיבל אבן בראש והתעלף. המג"בניקים זרקו את הגז, הם התחילו לזרוק אבנים, אבן אחת פגעה בחובש והרימו את הסף של האלימות ומייד כל הגל"בים הגיעו.

כמה גל"בים? שלושה-ארבעה, לא זוכר בדיוק.

איך עלתה רמת האלימות? ירו ישר. מרגע זה ירו 0.22.

זה חי. נכון, הביאו תגבור, פצעו שם שלושים ושלושה אנשים תוך כמה דקות. אני ראיתי את ההתחלה וזה לא היה קשור בכלל. מאותו יום ירד לי, באתי למפקד שלי ואמרתי לו "קח את הנשק".

אמרת שנכנסתם לבתים ולקחתם מסבחות [מחרוזות]. מה היה שונה הפעם? אתה רואה אנשים נפצעים בלא עוול בכפם. הם הלכו ופשוט ירו עליהם. המ"פ שלי הסכים איתי, הוא היה איתי וראה שהמג"בניקים התחילו. שאלתי אותו למה השימוש בכוח, הוא אמר "מה אתה רוצה? החבר שלך נפצע". החובש נפצע אז מותר להראות להם שהם פגעו אז נראה להם: "פגעתם באחד מאתנו? אז הכל מותר". זו הייתה ההרגשה. זה היה מזעזע. גם למחרת, בכל העיתונים בארץ היו תמונות. יש לי את התמונה של זה בספר מסלול.

מה חשבו על זה אחר כך בפלוגה? מה אכפת להם? אני אמרתי לכולם מה שקרה, אמרו לי "מה אכפת לך? מה זה משנה"? מה זה משנה מי התחיל.

בשלב הזה הרגשת לבד? כבר לא היה אכפת לי. לבד מהבחינה הזאת שלאף אחד לא היה אכפת, חפ"שניקים [חיילים פשוטים].