תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט זה ענישה קולקטיבית
מספר קטלוגי: 225044
דרגה: סמל
יחידה: המינהל האזרחי
אזור: אזור שכם
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
120  צפיות    0  תגובות
זה ענישה קולקטיבית
דרגה: סמל
יחידה: המינהל האזרחי
אזור: אזור שכם

אם יש בקת"ב (בקבוק תבערה) באזור של כפרים, אם זה מדמה או בורין, זה כבר נוהל שעושים כתר על הכפר ל-24 שעות. אם זה קורה בחווארה, המח"ט יש לו הנחיה: לסגור את כל החנויות בחווארה. זה ענישה קולקטיבית. מישהו זורק בקת"ב, בכלל לא בטוח שהוא מהכפר עצמו. זה ממש מרכז העסקים של שכם. יש שם את כל החנויות ואת כל המסעדות ושמה אנשים עושים את הכסף, את הפרנסה שלהם. זה לרוב קורה בשעות הערב. אני לא יודעת אם הוא היה נוקט באותה שיטה אם זה היה בבוקר, אבל זה נוהל. זה משהו כמו 100 חנויות. זה המקום הכי יעיל שאפשר להעניש. זה הציר המרכזי: החנויות פלאפל, הפיצה, הבשר.

על כביש 60?כן. אם יש בקת"ב בחמש בערב אז הם הפסידו ארבע-חמש שעות עבודה, והם לא יכולות לפתוח יותר מאוחר. עד למחרת בבוקר זה מוסכם שהם לא פותחים. לאחרונה התחילו לצרף נציגי מת"ק לפעולה הזאת כדי שידברו בערבית ויעשו כאילו את הפנים היפות של צה"ל.

כל כמה זמן זה קורה?פעם בחודש בממוצע בחווארה. כעיקרון הם נכנסים לחנויות וצועקים על אנשים "תסגרו את החנות. יש לכם כמה דקות",זהו. המפקד שלי חזר מפעילות כזאת. הוא מסביר להם את הפקודה, ותוך כדי שהוא מדבר המג"ד קוטע את הדברים שלו, זורק רימון הלם לתוך החנות. אנשים בתוך החנות מתחילים להשתעל ולרוץ החוצה, אנשים רצים החוצה בהיסטריה... הם (החיילים) חשבו שזה ממש מצחיק שכולם רצים החוצה כמו עכברים. ככה עשו כמעט בכל חנות. כשזה היה עוד הנח"ל זרקו [רימוני] גז על הכביש עצמו. כל מי שרק ראה אותם כבר קלט את המסר. גם הדיבור הזה על איך אתה אמור לעשות את זה, "לעבור חנות-חנות?" אז המג"ד אמר לו (לקצין ששאל) "אל תדאג, יש שיטה מאוד פשוטה: אתה זורק הלמים (רימוני הלם) או גז והם כבר קולטים את המסר". יצא שהוא השתמש ב-60 רימוני הלם. זה היה מספר מטורף של אלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנות) מסיבה לא הגיונית. בסוף הדיווח היה גם כתוב כל הפירוט של האלפ"ה שהם השתמשו בו. אני זוכרת 67—69 רימוני הלם. חלק מהתיאור של הקצין מת"ק היה "איזה צחוקים, זה היה חנות של שתיים על שתיים ולא היה להם לאן לרוץ", "אנשים התחילו לפרפר שם וזה היה ממש מצחיק".