תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט עניין של צחוק
מספר קטלוגי: 185613
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד נחשון
אזור: אזור חברון
תקופה: 2009
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
65  צפיות    0  תגובות
עניין של צחוק
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד נחשון
אזור: אזור חברון
תקופה: 2009

היה מבצע גדודי אחד באזור דרום הר חברון, כל הגדוד לקח חלק.

מה היו המטרות של המבצע? אולי לחפש מבוקשים מסוימים. המבצע היה בערך יום וחצי של פעילות. בלילה, העלו אותנו על אוטובוס, נסענו כעשר דקות והורידו אותנו בשום מקום. הלכנו כל כל המחלקה בטור אחרי המ"מ במשך שעה וחצי-שעתיים באזור של שדות, אזור של כפרים. ונכנסנו לתוך השטח של הפלסטינים. הלכנו שלא ישמעו אותנו, היינו בשקט גמור, היינו עם צבעי הפנים, וסגרנו על איזה בית. חלק מהמחלקה נכנסו, תפסנו מישהו, העלו אותו לספארון (רכב צבאי ממוגן). הכניסו אותנו לזאב (רכב צבאי ממוגן), היינו בתוך הזאב כשעתיים-שלוש, חיכינו שם להוראות ופשוט נרדמנו בתוך הזאב. אחרי כמה שעות נסענו והגענו לעוד בית. לבית הזה היו בעיות, דיירי הבית לא שיתפו פעולה עם הצבא.

כשאתם מגיעים יש שם כבר כוחות? יש שם כבר הרבה כוחות. לא מצאו את המבוקש אבל מצאו מדי ב' בתוך הבית. קיבלנו הוראות מהמ"מ לפרק את הבית, כביכול לחפש משהו צה"לי. הפכנו את הבית מהיסוד. זה היה בית עם שתי קומות, עם חצר, נכנסנו דרך החצר לאזור הסלון והלכנו לכיוון המטבח. הפכנו את כל המטבח, שברנו. עושים צחוקים ומפרקים. צחקו, הלכו למעלה ולקחו צלחות ושברו אותן על הרצפה. העיפו סכו"ם, הפכנו את המטבח. המ"מ לא אמר שום דבר, גם המ"פ לא, גם הסמ"פ לא אמר כלום. נתנו לנו לעשות מהבית כאוות נפשנו. זה עניין של צחוק. החיילים צחקו. אימא ושתי בנות עמדו בסלון, הייתה שנאה בעיניים שלהן.

כמה זמן זה נמשך? שעה וחצי-שעתיים, זה היה בסביבות ארבע לפנות בוקר.

וחוץ מכם היו עוד כוחות בבית? שכשהגענו לבית הוא כבר היה הפוך. עברו עליו קודם. מדובר על 30—40 חיילים מפלוגות אחרות באותו גדוד. פשוט הפכנו את הבית. זה יכול להיות משעמום או כי היינו צריכים לחפש משהו, אבל לא בדיוק חיפשנו, סתם צחקנו. לא היה לנו אובייקט.