תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט קשר אותו למכסה מנוע של הג'יפ
מספר קטלוגי: 17453
דרגה: סגן
יחידה: המינהל האזרחי
אזור: אזור בית לחם
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
518  צפיות    0  תגובות
קשר אותו למכסה מנוע של הג'יפ
דרגה: סגן
יחידה: המינהל האזרחי
אזור: אזור בית לחם

אני לא נכנס כרגע לתיאור השוטף של היומיום, כי אם דיברת עם חיילים ששירתו בשטח אז אתה בטח מכיר את כל המשחקי יש חשמל-אין חשמל בכפר, ולירות על בלוני מים, ושעות ביציאה במחסומים וכיוצא באלה. זה כל חייל ששירת בשטחים מכיר ויודע וזה כבר הפך לנורמה מסוימת. מה שכן, יש שני מקרים שחורה לי א' כי הם היו בעיניי חמורים ביותר, וב' כי הם קרו על ידי קצינים בצנחנים. אחד קרה על ידי סרן ***, אחד קרה על ידי סגן, כשהסרן היה מ"פ בצנחנים. רוב התלונות הגיעו אלינו בסופו של דבר, התנקזו אלינו. מדובר בתלונה שהגיעה אלינו יום אחד, שבכניסה לכפר תקוע, כניסה שלא היינו בה ובגלל זה זה קרה גם, כי לא היינו בכניסה הזאת. הם נכנסו בלי להודיע לנו, החיילים, שזה בניגוד גמור להנחיות. תלונה פשוט בלתי נתפסת: חיילי צה"ל קשרו פלסטיני למכסה המנוע של הג'יפ ונסעו איתו ברחבי הכפר. התלונה הזאת פשוט נשמעה לא הגיונית. פנינו לחמ"ל שלהם, אמרו: נבדוק, נחזיר לכם תשובה. לא היו דברים מעולם. אמרנו להם: לא היו דברים מעולם. אמרו לנו: כן היו, תבדקו. זה לא הגיוני, אבל תלונה כזאת, גם לא ממציאים כזאת תלונה. אפשר להמציא תלונה של עיכבו במחסום, אבל זאת תלונה כל כך מופרכת לכאורה, שכנראה שיש דברים, לא ייתכן שהם המציאו כזה דבר. המפקד שלי, סגן אלוף, ביחד עם עוד קצין יצאו לשם.

אתה היית שם?אני הייתי ב-DCO ואני הייתי בחקירה ואני מכיר את הבן אדם שעשה את זה והכל, ובסוף גם הוא הודה. יצאו לשם, עוד פעם קיבלו תשובה לא היו דברים מעולם. התחילו לחקור, התחילו לדבר עם החיילים. מסתבר שאותו סרן יצא לכפר תקוע, שזה כפר די עוין, וזרקו אבנים על הג'יפ. בתגובה, הוא פשוט עצר פלסטיני בן 40 ומשהו, שעבר אורח, קשר אותו למכסה מנוע של הג'יפ, פשוט הבן אדם שכוב על המכסה מנוע, ונסע איתו בכפר. ואף אחד לא זרק אבנים יותר.

מגן אנושי.כן. אבל לא מגן אנושי – מגן אנושי זה מראש מילה נוראית – מגן אנושי בתנועה. קשור למכסה מנוע של הג'יפ ונוסע איתו בג'יפ. נסע איתו ככה לאורך הכפר, שזה מחריד. אותו קצין, אגב, חודש לפני זה יצאנו לאותו כפר, תקוע, נתן הנחיה לחיילים שלו לעמוד על גבעה, שוב אותו סרן, אני לא רוצה לדפוק אותו באופן אישי אבל כל המקרים האלה כתובים ורשומים, זה רשום ומתועד גם ב-DCO וזה גם הגיע לעיתונות, המקרה הזה של הג'יפ לפחות. והוא הודה בזה והוא נשפט לשבועיים מחבוש והוא הודח מתפקיד פיקודי.

באיזה גדוד זה היה?זה אני לא רוצה להגיד סתם. זה בגדוד שישב בביתר עילית שם, לא זוכר איזה גדוד זה היה בדיוק.

מתי זה היה?באמצע השירות, משהו כזה, במרץ-אפריל. אבל זה סרן מצנחנים, זה מקרה שהגיע לתקשורת, לעיתונות. אני חושב ש-101 כמעט בטוח, אבל אני לא רוצה להגיד סתם. אני זוכר שעבדתי איתם הכי הרבה, הם היו שם רוב הזמן. אבל בכל מקרה, אותו בן אדם, חודש לפני זה יצאנו לכפר תקוע. וצריך להבין, הכפר תקוע יוצאים לשם לסיורים, זה לגיטימי. גם לאתר רכבים, גם להראות נוכחות. הוא כינס את כולם ואמר: "חבר'ה, אני מעמיד שלושה צלפים על גבעה". נעצר עם הג'יפ בלב הכפר. מה שהוא ניסה ליצור זה כולם מתגודדים סביבו, מתחילים לזרוק אבנים. אמר: "אני לא מגיב לאבנים. כשיתגודדו מספיק אנשים, החיילים שעל הגבעה יורידו להם את הרגליים". הפלסטינים לא יידעו שיש חיילים מאחוריהם והחיילים פשוט ירססו להם את הרגליים. זה נמנע רק כי אני הייתי שם ועוד קצין היה שם ופשוט מנענו את זה. דיווחנו על זה הלאה אבל זה הוחלק. זה היה מזעזע פשוט. כל המטרה שלו היתה לשמש פיתיון לילדים פלסטינים, פשוט לקצור להם את הרגליים. זה גם כן היה מחריד. זה אותו סרן שאחר כך הוביל את המקרה המדובר.