תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט התהליך הוא שבאים כוח של כמה חבר'ה
מספר קטלוגי: 149386
דרגה: סמ"ר
יחידה: אחר
אזור: חברון
תקופה: 2005
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
376  צפיות    0  תגובות
התהליך הוא שבאים כוח של כמה חבר'ה
דרגה: סמ"ר
יחידה: אחר
אזור: חברון
תקופה: 2005

מה עשיתם בחברון? בחברון עצמה?

לא, עצמה, עצמה, אבל כשהייתם במילואים.בכל החודש הזה? גם, זה התחלק בצוותים. היו שם יותר מדי אנשים. אבל, גם היו כל מיני מארבים. היו ספציפית איזו שתיים או שלוש התראות ממוקדות כאלה שהיו יכולות להפוך לחיסולים. היו שם כל מיני טעויות כאלה דווקא של השב"כ שהורידו מבצע כזה. אני זוכר שהיה לי מבצע שם, שהגענו ממש קרוב לאיזשהו בית, שיכולנו להגיע עוד פעם למצב של להוריד מישהו. ולדעתי זה למזלי. כי אני מעדיף אם כל כמה שאני תמים ורוצה להגיע למקומות האלו, לא להיות חלק מהסיטואציה הזאת. אבל הוא לא הגיע לאותו מקום. גם הייתה שם איזו שהיא בעיה עם אינדיקציה. אבל דברים כאלה, כלומר להגיע קרוב מאוד לבתים של האנשים או לאזור שהם מסתובבים או להוריד. היה שם גם.. אני לא יודע עם מעצרים יצא בפועל, אבל דברים בסגנון הזה. צ'ק פוסטים ככה לתת תחושה שאנחנו בגזרה, זה היה הרבה.

אז עשית את זה. עשינו, כן.

מה אתם מחפשים בצ'ק פוסטים? נראה לי גם לחפש נשקים ודברים כאלה. אבל בעיקר הצ'ק פוסטים, וגם... זה היה קצת בזבוז זמן, זה היה להראות להם: אוקיי, אנחנו פה ואנחנו שם וככה ליצור תחושה בגיזרה שבודקים ואז אולי למנוע דרך זה.

שאלה לגבי הדבר הזה: הפגנת נוכחות יצא לך לעשות? הפגנת נוכחות אה...

אתה מכיר את המושג? אני מכיר, הצ'ק פוסטים וזה...

זה סוג של הפגנת נוכחות. הדבר הכי פולשני שהייתי שותף לו בהפגנת נוכחות זה היה הבדיקות האלה בבית. שזה גם כמה חיילים. אני בצוות שדווקא מחפה מבחוץ. אבל של להיכנס לבית, לצלם את האנשים, יש קטע כזה עכשיו.

מה זאת אומרת?מצלמים עם מצלמה דיגיטאלית את כל האנשים בבית.

זה במילואים האחרונים שלך? כן.

מה בערך התאריך? בתקופת ההתנתקות. בדיוק לפני ההתנתקות. יש קטע כזה. אני לא יודע. נראה לי שזה איזה מאגר ממוחשב כזה שהם רוצים שיהיה להם.

ומי נותן לכם את המצלמות? חברה? כן. זה היה. פעם היה לנו וליחידות כאלה יותר מיוחדות את הדברים האלה. לתיעוד וזה... אבל הפעם אני זוכר ספציפית שחתמנו על זה בבסיס.

איך זה קורה? אתה ניכנס למישהו הביתה, מבקש רק שנייה, תעמוד מול הקיר הלבן... ו... איך זה קורה? מצלם אותו מכמה כיוונים? ממש פספורט? איך זה קורה? איך שזה קרה? הגענו לבית... זה היה ממש בית של חבר'ה עשירים. זה לא נראה בית כזה שאמור להיות שם משהו. כאילו בשביל למנוע הסתרה של כל מיני מחבלים או דברים כאלה. כן, התהליך הוא שבאים כוח של כמה חבר'ה, מדברים, מוציאים את האבא של המשפחה החוצה. מדברים איתו, אומרים לו שרוצים לעשות חיפוש. ופשוט מסתובבים בבית. דווקא השתדלו לעשות את זה, אני חושב, עדין. כאילו, מראש להיכנס לבן אדם הביתה בשתיים בלילה זה לא עדין וזה פולשני וזה לא נעים. אבל אני חושב לפחות במסגרת של זה שעשינו, החבר'ה השתדלו לעשות כמה שפחות נזק בעניין הזה. ואז יש איזשהו אקט, אני לא עשיתי את זה כי לא הייתי בפנים, שמבקשים מבן אדם לעמוד, אני לא יודע עם ליד קיר לבן או לא ליד קיר לבן, אבל פשוט מצלמים במצלמה דיגיטאלית את חברי הבית. כן, זה נשמע קצת מצחיק...

כל חברי הבית? גם ילד בן חמש...אני לא זוכר, אבל לפי דעתי כן. ואז הם עושים מין מיפוי כזה בגזרה. מי גר באיזה בית ועם תמונות ועם אה... לא ברור בדיוק מה.

בשתיים בלילה מיפויים? זה המיפויים. כל כך אין לי מושג במושגים האלה, אבל לדעתי זה המיפויים, מה שעשיתי. זה לא היה סביב לחפש מישהו. אתה יודע מה, זה עיצבן אותנו, המיפויים האלה. זה היה נראה לנו ממש מטומטם. וזה הסיטואציה שסיפרתי לך, כשנפגשנו אז, של באמת לנסוע אחרי זה באביר שאתה כולך צריך להיות דרוך וזה... והדיון האם המיפויים האלה זה לא משהו מטופש ולמה צריך לעשות את זה בלילה ולמה לשגע את האנשים...

זה כל לילה בית או כל לילה שטח? זה היה יותר מבית אחד בדרך כלל. לא עשינו את זה הרבה, אבל אני חושב שבלילה ההוא נניח זה היה שני בתים. כן, זה היה מיפויים. ואז אתה אומר: רגע, הביאו אותי למילואים, עם כל כמה שהכשרה שלי הייתה כזאת וכזאת, בשביל לעשות את הדברים הבאמת נחוצים, ואז אתה מוצא את עצמך עושה מיפויים, משגע אנשים בבתים. ואם כל כמה שאתה מנסה לעשות את זה עדין, זה לא עדין. זה לא נעים. אני זוכר שהפגישות שלי שם עם המח"ט או אני לא יודע מי היה שם, מג"ד, מ"פ, גם עלו הדים ואמרו יאללה, חלאס, מה אתה צריך שנעשה את המיפויים האלה? זה לא נראה איזה משהו שהוא חיוני מדי מבצעית.

זה על הטיקט של: "אנחנו יותר מבצעיים"?זה על הטיקט שאנחנו יותר מבצעיים ועל הטיקט של: אנחנו יותר מילואימניקים. וגם מותר לנו להביע עמדות שהן כמעט פוליטיות שמה.

בסדיר זה לא היה ככה? בסדיר זה לא היה הנורמה.