תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט היה אלפ"ה, גומי, מה שיש
מספר קטלוגי: 143457
דרגה: סמ"ר
יחידה: הנדסה
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2001
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
93  צפיות    0  תגובות
היה אלפ"ה, גומי, מה שיש
דרגה: סמ"ר
יחידה: הנדסה
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2001

... זכורה לי הפגנת ילדים. לא ביעבד, אלא בטורה אל ערביה שזה צמוד לכפר אחר... זה היה בטורה, צמוד לזביידה. הייתה הפגנה של ילדים ופאק... לא היה מעבר לרכב והיינו צריכים לדלג מסלע לסלע במטרה להגיע לטווח ולירות גומי.

היה לכם אלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנה)? היה אלפ"ה, גומי, מה שיש. אני זוכר שאני מדלג בין סלעים והם מכוונים עליך ויש גשם של אבנים והם מדלגים ומדובר בילדים קטנים. עניין אותי אחרי זה כשחשבתי על זה בחו"ל, רחוק מהשטויות האלה, עניין אותי ש... בסדר, הייתה שם הפגנה, אבל זה היה באזור רחוק מכל כביש והם יכולים להפגין שם אבל האם זריקת האבנים התחילה כי התחלנו לדלג לשם או ש...?

אתה לא זוכר? אני לא זוכר, לא, זה היה כל כך רחוק. זה היה לחצות 3 דונם רבוע בשביל להגיע לטווח. תחשוב איך זה היה רחוק.

אז מה אכפת לכם? לא יודע.

בני כמה היו הילדים? כל החבורה של הכפר, "החבורה העבריינית", ילדים, אפילו לא נערים. נגיד הכי גדול 16 והכי צעיר 8-10.

הם פוגעים בכם בהתחלה? הם זרקו עם קלעים ואתה מתקדם אליהם.

אבל לפני זה... אני לא זוכר איך זה התחיל, אם זו הייתה הפגנה או תהלוכה.

כמה אנשים יש שם? בהתחלה היו כל הכפר, כל זקני הכפר ולאט-לאט נשארו רק הילדים שזרקו אבנים. התהלוכה התפזרה או עברה לחלק אחר של הכפר. נשארנו עם הילדים. במחשבה לאחור, אם היינו הולכים לא היה להם מה לעשות. אבל לא, אתה חותר למגע, וזה דבילי. אחד מאיתנו חטף אבן ונפצע.

כמה אנשים הייתם? בהתחלה היינו שני גל"בים (ג'יפ לסיור בטחוני) ואז הביאו עוד אביר (רכב צה"לי) עם שמונה לוחמים. איכשהו הם מצאו דרך בשטח והגיעו יותר קרוב. זה גם מוסיף לזה שעניין הדילוגים היה מיותר. חתרנו למגע ו... גם כן, יש חצאי פקודות ואתה יכול להחליט למה אתה נתפס ומה לא.

מה זאת אומרת? "חתירה למגע", זו מילה מכובסת להמון דברים. הייתה הפגנה, הפגנה לא חוקית, בסדר, זרקו אבנים. על מי? במציאות רוב האנשים השפויים בדעתם, יסתובבו וילכו. אבל לא, אתה הולך כאילו כי, זה נטו תוצאה של זה שהיה יום יפה, אחרי תקופה רגועה. ביום אחר, גשום או שלפני היה מעצר – אז לא היית חותר למגע. מעין צירופי מקרים, הבזקים של רגע או שלקצין סתם באה לו הקריזה.

אתה מתייחס לזה כשנוח לך. כן, ובאותו יום החליטו להתייחס. דילגנו לשם ומישהו נפצע מאבן, לדעתי קצין ואתה עומד מול ילדים, הם זורקים אבנים ואתה יורה גומי. סתם, פשוט סתם. ופאק, זה ילד.

זרקתם גז? כן, למרות שזה לא היה יעיל בגלל הרוח. הם היו מאוד מפוזרים והם התחילו לסגת לכפר.

תפסתם אותם? התקרית נגמרה בזה שאחד הילדים נפצע. ירינו עד שמישהו נפגע, אתה רואה ילד תופס את הראש, ילד בן 11-12.

אתם יורים טמפונים או גומי? היה טמפונים והיה עוד משהו, לא זוכר את שמו.

פדרל? כמו שוט גן. (סוגי נשק) כן. המון. יש כזה שיורה רסס של גומי, זה נראה כמו תוף שאתה יורה על הנשק ואתה יורה מפוזר. זה טוב להפגנות רבות משתתפים.

ררנ"ג. (רימון נגד מפגינים) נכון. תשמע, לא רציתי לפגוע בילדים ותוך כדי הדילוג יש לך זמן לחשוב וזו פעולה שתכל'ס בישלנו אותה אז יש זמן לחשוב. אתה זורק רימוני הלם ורומה (התקן על הנשק האישי המאפשר ירי רימוני גז). אבל היו כאלה שכיוונו ואחד הצליח לפגוע. ובחדשות אחר כך שמענו שהוא נפצע בינוני. ואז התחלנו חגיגה בפלוגה.

לקחתם את הילד? לא, הסהר האדום לקח אותו והתפזרה ההפגנה. זה דבילי. אתה עומד שם, חבורה של ילדים. אם לא היית מתחיל עם זה – הם לא היו ממשיכים. ממש סתם.

גם חג לפלוגה? כן, בן אדם מסתובב עם גאווה, הילה של יומיים שפגעת.

ידעתם מי פגע? כולכם יורים. כן, אבל מהזווית שלו ושל הילד ראית את הילד נפצע. יש לי תמונה של זה עכשיו בראש.

איפה הוא נפצע? בראש. תחשוב שדבר כזה לבן אדם מבוגר יכול לעשות סימן כחול חזק ולילד זה יכול לעשות זעזוע מוח. אמרו גם בחדשות שהוא נפצע בינוני, זה כנראה זעזוע מוח. יכול להיות שהמצב שלו גם החמיר אחר כך. היום אני יודע איך זה עובד.