תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אין לו באישור עבודה קוד לבוש
מספר קטלוגי: 140941
דרגה: סמ"ר
יחידה: שריון 188
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2016
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
665  צפיות    0  תגובות
אין לו באישור עבודה קוד לבוש
דרגה: סמ"ר
יחידה: שריון 188
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2016

יש לך סיור והתפקיד של הסיור הוא לפתוח שערים חקלאיים לחקלאים (שערי כניסה למרחב התפר – חלקה של הגדה הכלוא בין גדר ההפרדה לקו הירוק – המיועדים לאפשר כניסת חקלאים פלסטינים לעיבוד חלקותיהם שמעבר לגדר). עכשיו, על פניו זה הפעולה הכי פשוטה ולא מסובכת ואין בזה, זה לא כזה מעניין תכל'ס. אז מצאתי את עצמי כל בוקר פותח שערים, סוגר שערים, מעביר איזה 200 אנשים, בודק להם תעודות זהות, מעביר אותם לצד השני. הם חוזרים, פותח להם שערים, לפעמים בודק להם תעודות זהות, מחזיר אותם. וזהו בגדול. אנשים שעברו זה היה בעיקר מלא חקלאים, היו עוברים עם טרקטורים וזה. גם נשים זקנות, גם אנשים צעירים היו, אבל בגדול אתה רואה שרובם זה אנשים שסתם הולכים לעבוד. היה את המ"צ (משטרה צבאית) מעברים שהיו אחראיים על הבידוק של תעודות הזהות ואני הייתי אחראי על האבטחה. זה היה בתקופה של הדקירות אז היינו טיפה על קוצים, אז היינו פותחים להם את הדלת (השער) עם קסדות ועם נשקים ווסטים והיה יוצא מצב שבן אדם יוצא מהשער ויש כבר חייל שמכוון על כולם נשק. בן אדם יוצא מהשער, הולך לעמדה של הבידוק, חייל מכוון עליו נשק לפרצוף. הולך לשער החוצה, חייל אחר מכוון עליו נשק. שלושה חיילים שונים מכוונים עליו נשקים. לפעמים זה היה מגיע למצב, הם (מ"צ) היו בודקים אותם והיו רוצים לוודא שהם (הפלסטינים) מגיעים לעבודה בחקלאות, מה שהם כאילו אמורים לעשות. אז היה לי פעם אחת מקרה שהוא (הפלסטיני) היה, זה היה סרט כאילו. הבן אדם הגיע, זה היה בבוקר, מגיע לעמדת בידוק, אומרים לו המ"צ: "עוף, עוף הביתה, אתה כולך עם ג'ינס יפה, תראה איך אתה נראה, אתה לא הולך לעבוד ולא נעליים."

איפה זה היה?זה שער מול דיר אל-ר'וסון.

אבל היה לו היתר?היה לו היתר, היה לו הכול.

אז ככה המ"צ יכול להחליט, זה בסמכות שלו להחליט אם הוא כן עובר או לא עובר למרות שיש לו היתר?תשמע, מבחינתי כחייל, שאני כאילו אחראי על האבטחה, זה היה סבבה. מה זה סבבה? מבחינתי הוא (המ"צ) הקובע. שזה, אתה יודע, זה מ"צ כזה ש... לא יודע כמה זה מעניין אותו בכלל מה שהוא עושה ו... והקיצור, אז הוא (הפלסטיני) הלך אחורה, יצא מהשער, חזר לחלק של האדום, לחלק הפלסטיני. כולנו ראינו אותו הולך, מלכלך את הבגדים שלו, חוזר ואז הוא העביר אותו.

מה הקטע?אין קטע, זה חרא, כי השטחים האלה (שטחי מרחב התפר) הם בכלל שלהם (של הפלסטינים) והם צריכים כל בוקר אישור כדי להגיע לשטח שהוא שלהם כי בנו את הגדר. אני תכל'ס לא יודע מה ההיגיון של בניית הגדר במקום הזה ספציפית. הסדר יום שלך הוא [לעצור את] מי שלא בא לעבוד, כי לך תדע מה הוא יעשה. ואם הוא בא לבוש יפה מדי הוא לא בא לעבוד, הוא בא לבלות בבאקה אל גרביה. [אבל] יש לבן אדם אישור עבודה, מה זה קשור? אין לו באישור עבודה קוד לבוש.