תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט חייל, אתה רוצה כסף?
מספר קטלוגי: 114206
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2010
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
201  צפיות    0  תגובות
חייל, אתה רוצה כסף?
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2010

בגדול, איך אתה יכול לתאר את היחס של היישוב היהודי כלפיכם? יחס מאוד מגעיל, אני די סבלתי שם, כולם די סבלו שם מהיישוב היהודי. מצד אחד הם היו אומרים לנו: תודה שאתם שומרים עלינו והחבר'ה של בית חב"ד היו באים ומביאים לנו קרטיבים, שתייה, חטיפים לעמדות. קפה בלילה. היה מאוד נחמד אבל יש הרבה חבר'ה שעקרונית, פשוט לא הסכימו לקחת מהם אוכל. גם ביישוב היהודי עצמו, הרבה שבתות, באו אלינו עם ארוחת צהריים כאילו מוכנה וזה. איזה שהוא חייל בא, לקח את הצלחת וזרק אותה לפח מול העיניים שלהם בכוונה. מקרים קיצוניים כאלה. וכאילו היה את הצד של להיות נחמדים ולהגיד תודה ולברך אותנו ולתת לנו אוכל, ואם עשינו משהו שלא מצא חן בעיניהם אז היו מקללים אותנו ומתעמתים איתנו. היה אחד שפשוט בא עם קאטר ובכניסה למוצב, הש"ג זה שער חשמלי, שער ברזל חשמלי שעובד על מסילה חשמלית עם כפתור. היה שם אחד שגר בשכונה ליד המוצב שהכעיס אותו שאנחנו מפעילים את השער בשבת. אז הוא פשוט בא עם קאטר וחתך את הכבל. מה שקורה זה שבנוהל שבת השער הזה [רק] למעבר של בני אדם ורק אם ה[ג'יפ] חפ"ק צריך לצאת אז פותחים וסוגרים. הכעיס אותו שעשינו את זה. הוא פשוט בא וגזר ואז קראו למשטרה. לא היה להם מה לעשות עם זה, הם לא יעשו עם זה כלום.

איך אתה מסביר את זה שלא? הוא פגע במוצב של צה"ל. זה היחס ליהודים כאילו, זה משטרה בקריית ארבע. מכירים אותם (את המתנחלים) אישית, את החבר'ה האלה. המשטרה גם באה לשם, כאילו יש משפחות שבאים לאכול אצלם. הקב"ט של היישוב היהודי גר בחברון והוא בקשר עם המשטרה. אין לי איך להסביר את זה.

תספר קצת על מה זה אומר שיש שכונה בתוך מוצב, איך זה בא לידי ביטוי? לא שכונה בתוך מוצב, פשוט צמוד. ויש את הדלת הזאת, ועכשיו אין אותה, עכשיו חייבים ללכת מסביב ליד הישיבה.

אבל בתקופתכם הם כן היו עוברים? כן.

איך זה נראה שהם עוברים דרככם? זה לא נראה טוב בשום צורה וגם די מעצבן. ילדים היו באים אלינו, פותחים את הדלת של החדרים והיו נכנסים, וזה היה הדבר הכי מרגיז בעולם והיו חלק שהתחברו איתם והיו משחקים איתם, והזמינו אותם המשפחות הביתה לארוחות. אבל הרבה חבר'ה זה מאוד עצבן אותם. זה ילדים קטנים בני 10-7 ,אתה לא יכול להגיד: ילד, עוף מפה. באיזה שהוא שלב היו התפרצויות עליהם.

מה למשל? סתם כאילו חיילים יורדים סופשבוע, עושים 6-6 (6 שעות משמרת, 6 שעות מנוחה ופעילויות אחרות) או 8-8 ,אז ב-6 הנותרים ישנים. ילדים באים ופותחים את הדלת ואם יש שם מישהו ער, מתחילים לדבר איתו. זה הכי מעצבן בעולם.

פשוט מסתובבים בין הרגליים כל הזמן? לא כל הזמן, זה היה בעיקר בשישי. זה היה נחמד בשישי, נוהל שבת ומגיעים קבוצות של דתיים ומביאים ממתקים, שתייה, מתנות, זה היה מאוד נחמד. יש חיילים שקיבלו MP3 עם אוזניות.

סתם ככה? סתם ככה. או יהודים עשירים אמריקאים פשוט באו לחייל: חייל, אתה רוצה כסף? היה חייל שקיבל כמעט 500 שקל.

הוא לקח את זה? לא, הוא החזיר להם אחר כך.

הם היו הולכים ומחלקים מתנות? היה סתם יהודים מאוקלהומה שבאו עם שקיות אישיות של הרשי'ס וחולצות ומלא שוקולדים ומלא ממתקים, חטיפים.

וחיילים לקחו? זה כן, זה ברור שלוקחים, וגם הם לוקחים לחברים שלנו. זה הכי כיף בעולם אבל הרבה חבר'ה לא הסכימו לקבל כלום מדתיים.

וכל הקצינים ידעו על המתנות האלה? כן, בטח. הם גם היו לוקחים.