תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט קשה להגיד שיש מידע ספציפי עליהם
מספר קטלוגי: 59218
דרגה: סמ"ר
יחידה: גבעתי
אזור: רצועת עזה
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
316  צפיות    0  תגובות
קשה להגיד שיש מידע ספציפי עליהם
דרגה: סמ"ר
יחידה: גבעתי
אזור: רצועת עזה

מזהים איזה שהן עקבות על החול ומתחילים מרדף. המרדף מתבסס על גששים שאיך הם עושים את זה זה כבר לא ממש רלוונטי, וכאשר פשוט רצים על העקבות בעקבות אותו פולש. בד"כ מאוד קשה לתפוס את החבר'ה האלה בגלל שעד שאנחנו עולים על זה שכבר מישהו חדר אז יש להם פור עלינו. מה גם שאנחנו עם כל הציוד עלינו. מה שכן- הגששים יכולים לזהות בדיוק את התוואי שלהם ואז אם לדוגמא היה כבר לא פעם לא פעמים ולא שלוש שנכנס אותו מסתנן לאיזה בית. אז עושים סריקות בבית הזה ואז יעכבו את כל הגברים מגיל 18 ומעלה לחקירה. עכשיו פה זו כבר נק' בעייתית- א. רוב המקרים האלה אנחנו יודעים מראש שלמעשה סתם נכנסו לאיזה בית וזהו- כלומר אין משהו יותר מדי מפליל בבית הזה. אבל לא ניקח סיכונים- ירכזו את הגברים לתחקור של השב"כ. העניין הוא שיש כל מיני עניינים בעייתיים בנוגע למי לוקח עליהם אחריות- החטיבה, הגדוד או השב"כ. למעשה עכשיו יש לנו עצירים בידיים והשאלה היא איך מעבירים אותם מנגיד מוצב *** ל***, איפה שהשב"כ יושב. השב"כ לא בא לקחת אותם, לכאורה זה החטיבה המרחבית שאמורה לבוא לקחת אותם הם בד"כ לא ממש מקבלים עליהם את האחריות הזאת. בסופו של דבר כל פעם זה דיון מחודש לגבי הסיפור הזה כאשר מקסימום בד"כ מה שקורה זה שמחכים עד הבוקר ואז לוקחים אותם לתחקור של השב"כ.

נשארים איתם בבית עד הבוקר?לא, לוקחים אותם למוצב.

מה קורה אז?מה שקורה כמובן זה שהוא מגיע למוצב כופתים אותו שמים לו בד על העיניים שלא יראה שום דבר ויש חייל ששומר עליו במהלך הלילה. זה דבר מאוד בעייתי. כי רוב החבר'ה האלה קשה להגיד שיש מידע ספציפי עליהם, בד"כ אין מידע ספציפי עליהם. מי שבבדיקה ראשונית מתברר שהוא מבוקש כל העסק נהיה יותר זריז. באים לוקחים ומריצים אותם הלאה ודווקא החב'רה שאין להם שום דבר בעייתי הם קצת נופלים בין הכיסאות עד שלוקחים אותם הם יכולים להיות כמה שעות טובות במוצב, כפותים עם פלנלית בעיניים.

בחוץ?בד"כ בחוץ לפעמים היו מחכים בחוץ עד שכמה מפקדים או מישהו אחר היו אומרים טוב קר בחוץ נפנה לו איזה חדר החייל שאחראי עליהם דואג שיביאו אוכל כמו שצריך, מים כמו שצריך, מי שצריך להשתין מוליכים אותו. בחורף דואגים לזה שיתנו להם שמיכה עדיין קר להם כי הם יושבים על הרצפה אבל לפחות זה משהו בסיסי. אני אישית הייתי מוודא כל איזה שעה , חצי שעה הייתי שואל אותם אם האזיקים לא מהודקים מדי כאשר אם כן פשוט חותכים ושמים עוד פעם יותר חלש וזהו. זה מבחינת הנוהל. אני לא זוכר מקרים של מכות, לא במוצב שלי, לפחות לא משהו שאני מכיר. היו מקרים שחיילים הצטלמו איתם שזה דבר שגם כן אסרו עליהם אבל יחסית גם קרה וגם יחסית העלימו עין מזה, עוד פעם זה תלוי מי המפקדים מי ראה ואיך עשו את זה אבל יחסית ככלל זה משהו שמעלימים ממנו עין. גם השפלה מילולית אני לא זוכר משהו באמת חריג. כל המעמד הוא משהו שאף אחד לא רוצה לחכות 5 שעות בכפור עם ידיים כפותות ופלנלית על העיניים. כשלמעשה ברור שלמחרת הם מגיעים לארז והמקסימום אחרי שעתיים הם כבר בבית. זה חלק מההכרח המבצעי ששמה שפשוט צריך להבין שיכול להיות שמישהו כן היה שם ויכול להיות שמישהו כן עזר שם ולא מדובר באיזה גחמה שצצה אצל איזה מ"פ חמום מוח. לכן זה משהו שהוא מחושב שהוא כתוב בפקודות הוא לפי הנהלים. הרבה פעמים המפקדים כבר היו מעדיפים להשאיר אותם בבית כי זה לא משהו רציני בלי לעשות סיפור ואת כל הטירחה הזאת של לקחת אותם למוצב ולקחת את האחריות הזו אבל הנהלים אומרים שכן צריך לעבור את כל התהליך הזה . זה תהליך ארוך ויחד עם זה שדואגים להם למים לאוכל לצרכים הבסיסיים שלהם ודורשים בשלומם ובא רופא ובודק אותם והכל, עם כל זה זה עדיין משהו שברור שאף מאיתנו היה רוצה לעבור.