תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט יורים פגזים לזכרו
מספר קטלוגי: 581485
דרגה: סמ"ר
יחידה: שריון
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
457  צפיות    0  תגובות
יורים פגזים לזכרו
דרגה: סמ"ר
יחידה: שריון
תקופה: 2014

שבוע-שבועיים אחרי שנכנסנו לעזה וכולנו ירינו המון כשלא היה את הצורך הזה, [אלא] סתם כדי לירות, חבר שלנו לפלוגה נהרג. אני זוכר שזה היה שישי בצהריים ואנחנו, הכוח שלי, שזה מחלקת טנקים, היינו בכלל מנותקים משאר הפלוגה, לא קשורים אליהם לא פיזית ולא משימתית, היינו עם כוח הנדסה במשהו אחר, והשמועות התחילו לזרום אלינו. התחילו להגיד שחבר'ה נפצעו, חבר'ה אולי נהרגו, פצועים קשה, והתחיל המשחק הזה של מה קרה, מי יודע. המ"פ הגיע אלינו, סיפר לנו שחבר נהרג בעקבות כך וכך וכך, והמ"פ אמר: "חבר'ה, תתארגנו, תעלו על הטנקים, ואנחנו ניתן מטח ירי לזכרו של החבר". בינתיים המחלקה עמדה במין מעגל דומם כזה, אנשים בכו, אנשים שברו גם עם הנשקים שלהם כמה חלונות באזור, ועלינו על הטנקים והתחלנו להניע את הכלים. והמ"מ שאל את המ"פ: "אנחנו עולים למגע, בסדר?" מגע, זאת אומרת, ירי של טנק על משהו. המ"פ אמר: "רשאי, בזמנך החופשי". עלינו, הטנק שלי עלה לעמדה שזה מקום שאני יכול לראות מטרות, יכול לראות בתים, יכול לראות שאני יכול לירות עליהם, והמ"מ שלי אמר: "טוב, חבר'ה, אנחנו נירה עכשיו לזכרו של החבר", ואמרנו: בסדר. לאורך כל המבצע היה מין בית רחוק באזור החוף בסביבות ארבע וחצי קילומטר [מאיתנו], ממש בית שאף אחד לא ידע אפילו איפה הוא נמצא. אני אפילו לא יודע איזו שכונה זאת הייתה, [הבית] לא מאיים עלינו, לא קשור לאף אחד, לא חלק מהמבצע, ליד הים, רחוק מכל דבר אפשרי ומכל סכנה אפשרית, אבל הבית הזה היה כתום והכתום הזה שיגע אותי בעיניים. אני תותחן בטנק, אני שולט על כל מערכות הנשק, יש לי כוונת ואני בעצם הבן אדם שיורה ורואה כל דבר שקורה, וכל השבוע-שבועיים הכתום הזה שיגע אותי בעין. אז אמרתי למ"מ שלי: אני רוצה לירות על הבית הכתום, הוא אומר לי: סבבה, מה שבא לך, וירינו. ירינו למרחק של ארבעה וחצי קילומטר פגז שהוא בכלל נגד טנקים, שהוא בכלל לא יעיל לשום דבר, הוא לא נועד לפגוע בבני אדם, רק נגד טנקים, וסתם ירינו לבית הכתום הזה כי הוא היה כתום.

דיברתם החבר'ה אחר כך?על הקטע שאנחנו יורים סתם? לא, כי תחשוב שבהקשר הגדול זה משהו שאתה עושה כל הזמן, כל היום אתה יורה סתם. אתה לא רואה חמאס, הם לא עומדים לך על הבית עם שלט "אנחנו חמאסניקים". אתה לא יודע כלום, ובגלל שאתה לא יודע כלום אז הטבע האנושי זה לפחד ולהתגונן אובר, אז אתה אובר יורה. אז אף אחד לא מדבר על זה כי זה מובן מאליו שאתה רוצה... זה גם הוראות פתיחה באש די קלות, הייתי בשוק כששמעתי אותן בהתחלה.

* ביחס לעדות זו הגיש ארגון הימין "עד כאן" תביעת לשון הרע, יחד עם שני חיילים שטוענים ששירתו ביחידה המתוארת בעדות. התביעה הוגשה נגד שוברים שתיקה ונגד חייל שנטען על ידי התובעים שהוא זה שמסר את העדות, ונטען כלפיו שהעדות שמסר לכאורה אינה נכונה ושהאירועים התרחשו באופן אחר וחוקי. כשנקבל את כתב התביעה נפרסמו כאן.