תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הוא נמצא באזור קרבות – דמו בראשו
מספר קטלוגי: 453252
דרגה: סמ"ר
יחידה: חרמ"ש
אזור: אזור דיר אל בלאח
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
465  צפיות    0  תגובות
הוא נמצא באזור קרבות – דמו בראשו
דרגה: סמ"ר
יחידה: חרמ"ש
אזור: אזור דיר אל בלאח
תקופה: 2014

מה זה תצפיתנים? יש מקומות שאנחנו יודעים שלא אמורים להיות בהם אנשים ואם אתה רואה שם מישהו, גם אם אין עליו נשק, קוראים לו תצפיתן. יכול להיות שמאחורה יש לו רובה צלפים והוא צלף בכלל, אבל אנחנו קראנו לזה תצפיתן כי לא ראו עליו כלי. הבן אדם הזה מבחינתנו מחבל לכל דבר. הוא מנחה כוחות, מנחה מרגמות, אוסף מידע על איפה אנחנו ישנים.

צריך משהו בשביל להפליל אותו או שעצם הנוכחות שלו היא הפללה? עצם הנוכחות שלו באזור קרב. אם אתה רואה מישהו הולך ברחוב והוא סתם הולך ברחוב ואתה מבין שזה משהו לא רגיל – אתה לא ישר יורה עליו, בעיקר אם אין עליו כלי, אין עליו מעיל גדול. זה מה שאמרו לנו. אתה רואה מישהו בחלון של בית, במקומות שולטים, מסתכל, מביט – זה תצפיתן. מבחינתנו זה יעד לכל דבר. הוא נמצא באזור קרבות שדי ברור שהוא אזור קרבות, מפציצים שם, קיבלו התרעות יומיים מראש לצאת. הוא אויב, דמו בראשו. אתה רוצה לקחת סיכון לחיים שלך שיש לו רובה צלפים מאחורה ועכשיו הוא מסתכל? לא, אני לא לוקח את הסיכון. מזהה בן אדם בחלון במקום שהוא לא אמור להיות בו – [הוא] מופלל.

ואז אתה מכווין אליו אש? כן. אם זה היה בית לידי אני הייתי ישר נותן מענה. הבעיה [היא] שהטווחים שאני יעיל אליהם עם M16 וכוונת הם לא ענקיים, אז הכוונו כוחות. אם אני הייתי רואה דבר כזה – ישר משחיל אותו. בלי להתבלבל. אני אומר את זה בבירור. לא הייתי מסכן את החיים שלי על שום בן אדם כזה במקום שידוע שהוא אזור קרבות. אתה רואה אישה בהיריון, אפילו שאישה בהיריון זה דבר שיכול להתפוצץ עליך, אתה בכל זאת בן אדם אנושי שלא ישר יזרוק עליה רימון. יש היגיון. אבל אתה רואה גבר, שנות ה-20—40, שזה ממש מובהק – אתה לא מתבלבל.