תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט יורדים חבר'ה מיצהר לשרוף שדות או לשרוף מטעים או לעקור מטעים
מספר קטלוגי: 396110
דרגה: סגן
יחידה: פלס"ר שריון 401
אזור: אזור שכם
תקופה: 2011
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
206  צפיות    0  תגובות
יורדים חבר'ה מיצהר לשרוף שדות או לשרוף מטעים או לעקור מטעים
דרגה: סגן
יחידה: פלס"ר שריון 401
אזור: אזור שכם
תקופה: 2011

בגזרה הזו באותה תקופה הפעילות היא להגן על ערבים מיהודים בעיקר. היהודים שם הם בעייתיים פלוס. יש לך התקהלות, יורדים חבר'ה מיצהר לשרוף שדות או לשרוף מטעים או לעקור מטעים. המאבטח האזרחי ביצהר משתף אתם פעולה, הוא לא מסגיר אותם. הוא אולי שומר את הדברים על אש קטנה, אבל הוא תושב יצהר. האנשים האלה הם השכנים שלו. ביצהר יש מדרשה שהתושבים המקומיים טוענים ששם מרוכזים הקיצוניים; שהיישוב עצמו לא מאוכלס בקיצוניים אבל הישיבה הזאת מאכלסת את הקיצוניים. הסיורים [הצבאיים] של הגזרה נוסעים בכל הגזרה ומגיעים גם לשם לפעמים. הם עולים ליישוב, הם עושים סיבוב, מסתכלים, מאבטחים. אחד הסיורים עומד שם ויורדים אליהם שלושה חבר'ה מהישיבה הזאת, אני כבר לא זוכר אם רעולי פנים או לא, אבל הם היו נוהגים הרבה פעמים להיות רעולי פנים. ממה שאני זוכר הם מתחילים להתגרות בהם, המתיישבים בחיילים, באיזשהו שלב שולפים סכין-סכין ומפנצ'רים להם את הגלגלים של הרכב בפרצוף. אותו מ"כ מסתובב, מכוון את הנשק ב-60 מעלות לעבר הכלום של השומרון, הפוך מהם במופגן, הכי הפוך מהם שאפשר – ויורה כדור באוויר. על הירייה הזאת הוא קיבל ביקורת מטורפת מהמח"ט. הוא לא מגיע למשפט מח"ט אבל נעשה תחקיר ברמת מח"ט, יכול להיות שגם מפקד אוגדה, על העובדה שהוא ירה. העובדה שמתנחלים פנצ'רו לך גלגל – זה אירוע. העובדה שירית ירי באוויר ב-60 מעלות הפוך מהכיוון היא אירוע שנחשב כשל חמור מאוד. ואז החיילים שואלים "מה אני אמור לעשות במצב כזה". אמרו [להם] "איך זה לא ברור לכם? אתה צריך להגיע ולפוצץ במכות את הישראלים, היהודים".

אבל אם פלסטיני יזרוק אבנים? אתה תיכנס באימ-אימא שלו ותפרק לו את הכפר.

לפי ההוראות של הצבא אין לכם יכולת לעצור ישראלים? יש לך יכולת לעצור אותם. אם אתה נכנס למצב של עימות, אתה יכול להכניס להם מכות ולהכניע אותם, אתה לא יכול לדרוך נשק. הם שיבחו צוות של פלס"ר צנחנים שהגיע לאירוע דומה, השאיר את הנשקים אצל אחד מהם, נכנסו והכניסו להם מכות. הם כאילו אומרים "תכניסו מכות למתנחלים, אבל לא להגיע למצב שבו אתה דורך נשק ויורה באוויר". היו מקרים שהמתנחלים מתפרעים שם, אתה כמעט לא יכול לעשות שום דבר. המג"בניקים יכולים, אבל עד שאתה קורא למג"בניק האירוע יכול להיגמר כבר שש פעמים, מה גם שהם מסתירים אחד את השני. אתה רואה מישהו עושה פעולה אגרסיבית נגד ערבים – הם רצים ונכנסים לאחד הבתים. עולים חזרה ליצהר, נכנסים לאחד הבתים, זהו. אין לך יותר מה לעשות כי כולם יחפו שם אחד על השני.

הייתה סמכות להיכנס לבתים ולהוציא אותם? בעיקרון, המג"בניקים עושים את זה. המג"בניקים מתעסקים ביהודים.

היו מעצרים? היו ניסיונות, אני לא זוכר שמשהו מהם היה מוצלח במיוחד.

במקרה שתקפו את הג'יפ עצרו מישהו? לא. זה הגיע לתחקיר, אבל אין שום יכולת להוכיח מי זה. הוא [המאבטח האזרחי] רואה מישהו רעול פנים שעושה את זה וחוזר חזרה לישיבה. הוא לא יגלה לך מי זה.