תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט דחיל רבאק, למה היה צריך לירות בו עוד פעם?
מספר קטלוגי: 182607
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
4,370  צפיות    0  תגובות
דחיל רבאק, למה היה צריך לירות בו עוד פעם?
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014

היינו בתוך הבית עם מחס"ר (מחלקת סיור), והיה איזשהו חייל שהיה בש"ג. [בתדריכים] נתנו לנו הוראה שכל מי שנמצא באזור הוא מסוכן, הוא חשוד. אם זה רכב, בכלל כאילו לזמבר אותו בירי, כל מי שבעמדות. [היה מקרה ש]חייל שהיה באחת העמדות ראה מישהו זקן מתקרב, והוא צעק שמישהו זקן מתקרב. הוא לא ירה בו, הוא ירה לידו. מה שאני יודע כי בדקתי את זה, זה שאחד החיילים האחרים ירה בסבא הזה פעמיים. [התחיל] בלגן בבית, כולם עלו מהר על ציוד ורצו לצאת כי כמו שאומרים בצה"ל - לחתור למגע. אני עליתי למעלה לחלון כדי לראות מה קורה שם וראיתי שיש מישהו זקן ששוכב על הרצפה, ירו בו ברגל והוא פצוע. זה היה מחריד, הפציעה הייתה מחרידה, ובעיניי הוא היה נראה או מת או מחוסר הכרה. אז ירדנו למטה ואמרנו לכל הכוח הזה, שהם היו באמת לא נורמליים: "מספיק, אין מה לירות בו, תירגעו, הוא מת". והיה ויכוח [בין החיילים] "מאיפה אתה מבין בענייני מתים? מה, אתה דוקטור?" אחר כך יצא מישהו מהפלוגה שלי וירה בו עוד פעם, שזה כאילו מבחינתי הקש ששבר את גב הגמל. אני לא חושב שהיה מישהו במחלקה שלי שלא היה בהלם. אנחנו לא איזה חבורה של שמאלנים, פשוט למה? כאילו דחיל רבאק, למה היה צריך לירות בו עוד פעם? אחת הבעיות בסיפור הזה היא שלא היה על זה תחקיר שאני מכיר לפחות. לא דיברו איתנו על זה אחר כך שום מילה, לא אמרו לנו איך צריך לנהוג. אז אנחנו עשינו לעצמנו את המסקנות שלנו ששתי היריות הראשונות היו נכונות כי אם היה לו מטען מה היינו עושים?

למה זה היה בעצם? וידוא הריגה. אני לא קונה את זה. יוצאים החוצה [מעזה] והשאלה הכי מתבקשת זה אם הרגת מישהו? אין מה לעשות, אפילו אם תפגוש את השמאלנית הכי גדולה, בסופו של דבר היא תחשוב, יצא לך להרוג או לא? ומה לעשות שברוב החברה שלנו אנשים כאילו לוקחים את זה ככבוד. אז כל אחד רוצה לצאת עם התחושה של הסיפוק הזה. זה הכי זעזע אותי. יש לנו למשל בפלוגה אנשים שמסתובבים עם איקסים על הרצועה, זאת תרבות כזאת. אולי זה נשמע לכם כאילו אני מגזים, אבל... אני הייתי רוצה שהעניין הזהשל האיקסים, אפילו אם מישהו הציל עכשיו משפחה שלמה מישראל, שזה יהיה אסור.

*ביחס לעדות זו הוגשה תביעת לשון הרע על ידי שלושה חיילים שלטענתם היו עדים לשרשרת האירועים המוזכרים בעדות. על פי טענתם, נוהל מעצר החשוד באירוע התבצע בהתאם להנחיות ובמעשיהם לא נפל פגם. התביעה הוגשה נגד שוברים שתיקה, מנכ"ל הארגון ואחד מחברי הוועד המנהל בהובלת ארגון הימין "עד כאן".