תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
אירועים ציבוריים מכתב לכבוד הנשיא רובי ריבלין
[    ]
מה אתם יכולים לעשות?
הזמינו אותנו להרצאה או חוג בית אצלכם בסלון, לשיחה פתוחה עם החברים והמשפחה, כדי ללמוד עוד עלינו ועל המשימה אליה נשלחנו.
צאו איתנו לשטח(ים) ובואו לראות את המציאות בעצמכם. הצטרפו אלינו לסיור עם החיילים ששירתו שם.
הפעילות שלנו אפשרית תודות לתרומות של אנשים פרטיים כמוכם, עזרו לנו להמשיך לשבור את השתיקה. כל תרומה, קטנה כגדולה, מחזקת אותנו ואת הפעילות שלנו.
5,438  צפיות      תגובות
מכתב לכבוד הנשיא רובי ריבלין

לכבוד:

כבוד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין

ירושלים

 

שלום רב,

הנדון: ביקורך המתוכנן בהתנחלות ‘בית הדסה’ בחברון

כבודו, בפתח דברינו אנחנו רוצים לעודד ולחזק את ידיך בגישה המתונה והפרגמאטית בה אתה נוקט שוב ושוב מאז כניסתך לתפקיד נשיא המדינה. העמידה האיתנה שלך לצד קבוצות מיעוט בחברה, לצד גינוייך הבלתי מתפשרים של גילויי הגזענות והאלימות הינם בחזקת קרן אור בשיח הציבורי הישראלי ולאור כל זאת אנו פונים אלייך.

השבוע התפרסם בכלי התקשורת, כי אתה מתכנן לבקר בחברון ולהשתתף בטקס חנוכת מרכז המבקרים החדש המוקם בחודשים האחרונים בהתנחלות ‘בית הדסה’. כישראלים ויהודים אנו מכירים בחשיבות ההיסטורית והדתית של עיר האבות . כחיילים וחיילות ששירתו בעיר ואשר שמו את נפשותינו בכפנו בעת השירות בה, אנו חשים חובה להביע בפניך את הכאב שאנו חשים עם משמע הודעה זו והפחד שביקורך יחזק את הגזענות וההקצנה בישראל.

ארגון הלוחמים והלוחמות, ‘שוברים שתיקה’, בו כולנו חברים, אוסף עדויות מחיילים ששירתו – כמונו – בשטחים ומארגן ומוביל סיורים לחברון. בכל שנה אלפי תלמידי תיכון, חניכי מכינות קדם צבאיות, סטודנטים ואחרים מגיעים איתנו, הלוחמים והלוחמות, לחברון ולומדים להכיר מקרוב את המציאות הקשה שמתקיימת בה, כפי שחווינו אותה בעת שירותינו הצבאי.

בסיורים אנחנו מספרים למשתתפים על חברון השונה מאד מזו שמתארים המתנחלים. חברון שלנו, היא חברון של החיילים: חברון בה האלימות והפחד מחכים בכל פינה. הרחובות ראשיים סגורים לתנועת פלסטינים, ואנו הוצבנו בכניסה אליהם על מנת למנוע מעבר. העיר שבה ריתכנו את דלתות הבתים כדי למנוע מתושבים פלסטינים שגרים בקרבת ההתנחלות גישה לרחוב. העיר בה מפטרלים חיילים ברחובות בלי הפסקה, ובמסגרת הפטרולים האלה נכנסנו באופן רנדומאלי לבתים פלסטינים וביצענו “מיפויים” ליליים אקראיים של בתי פלסטינים. את כל אלו עשינו כדי לעמוד בהוראות שקיבלנו, שהיו “לייצר תחושת נרדפות” בקרב  תושבי העיר הפלסטינים, על מנת להבטיח את בטחון המתנחלים בעיר.

אלימות המתנחלים כלפי הפלסטינים בחברון קשה ביותר. אנחנו, ועשרות לוחמים ולוחמות נוספים, היינו עדים לכתובות הגרפיטי המכוערות כמו “מוות לערבים” או “ערבים לתאי הגזים” שרוססו על ידי המתנחלים בחברון על עשרות דלתות וקירות של חנויות פלסטיניות, חזינו באירועים של זריקת אבנים ותקיפות פיזיות שמופנות כלפי תושבים פלסטינים, אלימות וקללות כלפי כוחות הביטחון-חיילים ושוטרים כאחד.

משום כך, קשה לנו המחשבה על כך שאת ביקורך הראשון בעיר כנשיא תחווה מבעד לעיניהם של מי שפועלים שוב ושוב באמצעים אלימים לפגוע בחיילי צה”ל ובתושבים הפלסטינים בעיר. יתרה מכך, מאמצי המתנחלים להשוות להתנחלות האלימה בחברון חזות של ישוב ישראלי נורמאלי – מצליחים מעל המשוער. לכן, למעשה, חברון שתראה השבוע בעת ביקורך בעיר, היא רק תמונה של חברון שמסתירה מאחוריה הרבה כאב וסבל ותסכול רב שלנו ושל חברינו ששירתו איתנו.

אנו מזמינים אותך להגיע איתנו לחברון, שהיא עיר האבות והאימהות, על מנת להשמיע לך מה חווינו בעת שירותנו הצבאי בעיר ולספר לך איך מורשתו של אברהם, הידוע כמכניס אורחים, נעלמה ונעדרת מחברון העכשווית. נהרות הדם שמלווים את העיר מטבח תרפ”ט, דרך טבח ברוך גולדשטיין, רצח התינוקת שלהבת פס ורצח הילדה ניבין ג’מג’ום – ממשיכים לזרום ברחובותיה הראשיים השוממים. ב2007 חגי אלון יועץ בכיר לשר הביטחון דאז עמיר פרץ אמר על חברון: “יש מדיניות צבאית שגורמת לעזיבת האוכלוסייה הערבית את מרכז העיר חברון. זו תוכנית ברורה, זו עובדה. הכול היה בסדר אם היו אומרים את זה בצורה גלויה, אם המדיניות שלנו הייתה ליצור רצף יהודי בחברון, והממשלה הייתה אומרת לצבא תעשה ככה: היינו הולכים על זה לבחירות. אבל לא זו המדיניות של ממשלת ישראל. הבעיה שבשלטון צבאי רוח המפקד חזקה יותר מכל דבר אחר” (ראה מצורף ראיון מלא).

לפני מספר ימים פנית בניו יורק לקהל אמריקאי בקריאה ש “אדם אינו יכול להילחם על חירותו מבלי להילחם על חירותו של האחר” כמי שאוהב שלום ורודף שלום כבוד יהיה לנו להראות לך את חברון שלנו, החיילים ונשמח לארגן גם מפגש עם תושביה הפלסטינים של העיר.

על החתום ,

סמ”ר (מיל’) אבנר גבריהו (עורב צנחנים)

סמ”ר (מיל’) עידו אבן-פז (תותחנים)

סמ”ר (מיל’) יהודה שאול (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) אלון סהר (גבעתי)

סמ”ר (מיל’) אביחי סטולר (כפיר)

סמ”ר (מיל’) נדב ביגלמן (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) נדב וימן (פלס”ר נח”ל)

סמ”ר (מיל’) רון זיידל (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) אייל קנץ (פלס”ר נח”ל)

 סמ”ר (מיל’) שי דוידוביץ (מודיעין שדה)

סמ”ר (מיל’) אחיה שץ ( דובדבן)

סגן (מיל’) נעם חיות (נח”ל)

סגן (מיל’) ינאי ישראל (מורן)

סמ”ר (מיל’) עודד נעמן (תותחנים)

סגן דנה גולן (מג”ב)

סמ”ר (מיל’) ארנון דגני (גולני)

סמ”ר (מיל’)  דותן גרילוונד (נח”ל)

 סמלת איריס אלטר (מודיעין שדה)

סמ”ר (מיל’) יותם קונסטנטיני (תותחנים)

סגן (מיל’) אורי ארז (פלס”ר 401)

סמ”ר (מיל’) טל ווסר (עוקץ)

רס”ל(מיל’)  ליאון ברזרר (כפיר)

סמ”ר (מיל’) יניב מזור ( שריון)

סמ”ר (מיל’) אמיר כהן (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) יעל לוטן (תצפיתנים)

סמ”ר (מיל’) גיל הלל (סחלב)

סמ”ר (מיל’) מורן גונן (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) דורון קורן (נח”ל)

סמ”ר (מיל’) ניר לייבלר (קרקל)

סמ”ר (מיל’) ערן סגל (נח”ל)

סרן(מיל’)  עודד קימרון (שלדג)

סמ”ר(מיל’) גיל גרדוש (נח”ל)

מראה שחורה – עדויות לוחמים מהשטחים


5 שעות, מאות עדויות, זה בדיוק מה שאיילת לא רוצה שתדעו. בואו להביט במראה >> מראה שחורה – עדויות לוחמים מהשטחים יום שבת | 1.7.16 | 17:00-22:00 | רח׳ קפלן פינת לאונרדו דה וינצ׳י ת״א

ערב עדויות חיילים ממבצע "צוק איתן"


בחודשים האחרונים  נאספו על ידי "שוברים שתיקה" עדויות מכ-70 קצינים וחיילים שלקחו חלק במבצע. העדויות נאספו ונערכו לחוברת "ככה נלחמנו בעזה 2014- צילומים ועדויות של חיילים ממבצע 'צוק איתן'". ביום שלישי הקרוב יוצגו העדויות והניתוח שלהן על ידי חברי הארגון.