תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
מאמרים שלנו מה שמותר לארי שביט אסור לחיילים
[    ]
מה אתם יכולים לעשות?
הזמינו אותנו להרצאה או חוג בית אצלכם בסלון, לשיחה פתוחה עם החברים והמשפחה, כדי ללמוד עוד עלינו ועל המשימה אליה נשלחנו.
צאו איתנו לשטח(ים) ובואו לראות את המציאות בעצמכם. הצטרפו אלינו לסיור עם החיילים ששירתו שם.
הפעילות שלנו אפשרית תודות לתרומות של אנשים פרטיים כמוכם, עזרו לנו להמשיך לשבור את השתיקה. כל תרומה, קטנה כגדולה, מחזקת אותנו ואת הפעילות שלנו.
2,216  צפיות      תגובות
מה שמותר לארי שביט אסור לחיילים

לפני כחודשיים, בעיצומו של העליהום הגדול על ״שוברים שתיקה״, הצטרף העיתונאי ארי שביט לביקורת על פעילות הארגון בחו”ל. “כשובר שתיקה ותיק אני מקווה ששוברי השתיקה החדשים ימצאו דרך ראויה יותר ונכונה יותר לומר את דברם”, כך כתב. לדבריו, הוא מבין את המוטיבציה שלנו לספר על המציאות בשטחים – אבל “לא אוהב” את העובדה שאנחנו מדברים על הכיבוש גם בשפה האנגלית. 

לאור זה, מעניין היה לקרוא את מאמרו האחרון על פועלו בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. שביט מספר שפגש אלפי סטודנטים בעשרות קמפוסים בשנה האחרונה. כאשר נפגש עמם, אפשר לנחש, שיתף אותם שביט בידע שלו ובדעותיו על המצב בישראל. יש לתהות מדוע דבריו של שביט ראויים יותר להישמע בחו”ל מאשר דברי שלי ושל חבריי לארגון – מעל אלף חיילים ששירתו בעשור האחרון בשטחים. 

עם זאת, כמי שפועל כבר שנים בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם במסגרת פעילותי ב’שוברים שתיקה’, אני סבור ששביט אכן זיהה את הבעיה המרכזית העומדת בפני אלה המבקשים לשמר ולחזק את הקשר בין ישראל ליהדות ארה”ב: המשבר המתפתח בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל, על רקע מדיניות הכיבוש הישראלי בשטחים. מדיניות הכיבוש, כמו גם העמדות הקיצוניות והמשיחיות שמשמיעים בכירי הממשלה על פני במות בעולם, מקשים על יהודים ליברליים לתמוך במדינת ישראל ולהזדהות איתה. בעוד ממשלת ישראל מקדשת את הרעיון של “עניי עירך קודמים”, מסתגרת בבידודה הבינלאומי ומתרחקת בקצב מהיר מערכים ליברלים שמנחים את העולם המערבי, דווקא יהודים אמריקאים, כמיעוט במדינתם, מקדשים את הרעיון של “תיקון עולם” ורואים זאת כמצווה ארצית יום יומית. דיכוי שיטתי של עם אחר ללא סוף באופק אינו משתלב עם תפיסת העולם הזו וכל מי שמכיר את השיח הפנימי בקרב חלק גדול מיהדות ארה”ב מבין שזו בעיה אמיתית. 

שביט מגדיל לעשות ומציע פתרון – הקמת ״חיל השלום היהודי״ בניסיון לשפר את תדמיתה של ישראל במקום לטפל בבעיה עצמה. במקום לומר בקול ברור שצריך להילחם בכיבוש למען עתיד ישראל והקשר החשוב שלה עם יהדות העולם – שביט רוצה לשלוח יהודים לירוחם, אוקראינה וקמבודיה בשם ״ההסברה״. שביט מבקש למעשה להדביק פלסטר מגושם על השטחים, אך מיליוני פלסטינים מחוסרי זכויות לא יעלמו, ולא יעזרו כל הסחות הדעת שבעולם. כדי שמדינת ישראל תהיה מזוהה עם ״זכויות אדם, צדק חברתי, טיפוח סביבתי וניסיון להפוך את העולם למקום טוב יותר” היא למעשה צריכה להיות כזו באמת ולא רק לעשות כאילו היא כזו. 

בגישתו מיישר שביט קו עם מדיניות ממשלת ישראל הנוכחית שבנסיונה להסביר את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות פועלת לבטל כליל את ההבחנה בין ישראל לשטחים הכבושים. הממשלה מציבה בפני יהודי העולם שתי אלטרנטיבות- או שאתם איתנו ועם ההתנחלויות ועם הכיבוש או שאתם נגד ישראל. זוהי גישת הסברה שבאופן פרדוקסלי מחזקת מאוד דווקא את תנועת החרם בחו״ל הטוענת כי תמיכה בישראל משמעותה תמיכה בכיבוש וההפך. במקום להתקדם לפתרון על קווי 1967 – חזרנו אחורה להילחם על זכותנו להתקיים בקווי 1948. 

זו בדיוק הסיבה שבגללה גם ״שוברים שתיקה״ פועלים באנגלית בארצות הברית. אנחנו מאמינים שחייבים להראות לעולם שיש גם דרך אחרת להבין את מה שקורה היום בישראל. אנחנו מסבירים לקהל שלנו שחשוב להפריד בין ישראל הצודקת לישראל הכובשת. כישראלים וחיילים לשעבר, אנחנו מבקשים להבהיר מהו הכיבוש ומדוע חשוב להפריד אותו מהדיון על עצם קיומה של ישראל. אנחנו אומרים להם שאנחנו אוהבים את ישראל – ושונאים את הכיבוש. 

בימים אלה אני לומד באחד הקמפוסים האלה בארה״ב ששביט נוהג לבקר. השבוע יצויין כאן שבוע האפרטהייד הישראלי ואני לא אשתתף בו. כישראלי שמקדיש את חייו לשיפור עתידנו במדינה, אני מתנגד נחרצות לרעיון של טשטוש הקו הירוק. לכן אני גם לא אשתתף בנסיון של שביט לעשות בדיוק את זה על ידי הקמת ״חיל השלום היהודי״. שביט, אם אתה עדיין כמה לפתרון אמיתי לבעיית הקיום של ישראל או קשר בין ישראל לתפוצות או קיומה הדמוקרטי של ישראל וסבור שחייבים להפריד בין זכותה של ישראל להתקיים כמדינת היהודים לבין פרק הכיבוש בשטחים אז אנא, תאמר זאת מפורשות במקום להמשיך לתקוע עוד מקלות – הפעם באנגלית – בגלגלי המאבק לסיום הכיבוש.

תוכן דומה

ככל שמתבהרת התמונה של מה שקורה בעזה, כך היא נעשית אפלה


"אבל הרג אנשי הסיוע הוא אירוע משמעותי, ולא מפני שדמו של בעל דרכון אוסטרלי סמוק מדמם של אלפי עוללים פלסטינים, אלא מכיוון שפרטי התקיפה הזו מספקים הצצה לעוד אחת מהסיבות שבגללן הגענו למספר המתים המבהיל הזה."

בשבילנו, החיים בגוש קטיף היו גיהנום


ההזמנה להפגנת הימין למען התנחלות מחודשת בעזה הציגה שתי ילדות חסרות דאגה על חוף ריק. במציאות, אם הייתם עושים זום אאוט, הייתם רואים מסביבן דם, אש ותמרות עשן. אלפי בטונדות וגדרות חצצו בינן לבין מי ששילמו בדמם את מחיר השהייה שם: אנחנו, החיילים, ובעיקר הפלסטינים, במחנות הפליטים ובבתים מחוררי ירי.

החברים שקברתי ב"צוק איתן" היו אמורים להיות האחרונים


אנחנו החיילים ששירתו את ניהול הסכסוך ואת מדיניות הסבבים. אנחנו החיילים שממשלות ישראל שלחו להרוג ולהיהרג. אנחנו מילאנו את חלקנו. שילמנו את המחירים הכי קשים, רק כדי שממשלות ישראל יזרו אותו לרוח. הפקרתם אותנו.